تعریف لینک در لینک سازی هدفمند

 http://rozup.ir/view/2909428/Link%20Hadaf%20-%20Backlinka%20(2).jpg

همان طور که گفتیم قبل از بررسی لینک سازی هدفمند خوب است در ابتدا با لینک آشنا شویم. در تعریف لینک باید بگوییم که لینک یا هایپرلینک از مجموعه‌ای از Anchor text ها و برچسب‌ها تشکیل شده است که باعث می‌شوند وقتی بر روی آن متن کلیک کنیم به صفحه دیگری در سایت خود و یا در سایت‌های دیگر برویم.لینک‌ها را با نام پیوند نیز می‌شناسند و به زبانی ساده‌تر لینک‌ها آدرسی هستند که خیلی راحت و آسان ما را به صفحات دیگر در اینترنت پیوند می‌دهند.

 

 

لینک سازی هدفمند چیست؟
 

هدف از ایجاد یک لینک سازی هدفمند این است که بتوانیم ترافیک ورودی هدفمندی را وارد سایت خود کنیم. با لینک سازی هدفمند از طریق لینک‌های ورودی و یا خروجی به سایت خود باعث می‌شوید که سایت شما از اعتبار و ارزش بیشتری در نزد موتورهای جستجو برخوردار شود.

 

در تعریف لینک سازی هدفمند باید بگوییم که امروزه بازاریابی شکل‌های مختلف و گوناگونی برای خود پیدا کرده است که لینک سازی هدفمند یکی از این شکل‌های بازاریابی است. برای این که بتوانید در این بازاریابی موفق باشید و همواره یک گام از رقبای خود جلو بیفتید باید برای هرکاری هدف و استراتژی داشته باشید که در مورد لینک سازی نیز این قضیه صدق می‌کند. وقتی که هدف را مشخص کردید آن وقت است که می‌توانید یک استراتژی درست را برای رسیدن به آن پیاده سازی کنید. از مواردی که در لینک سازی هدفمند باید مد نظر قرار بدهید این است که هدفی که در استراتژی لینک سازی در نظر می‌گیرید با اهداف اصلی کسب و کار شما در ارتباط بوده و هماهنگی کامل داشته باشد و در یک سو حرکت کند. شاید در ابتدا در زمان‌های گذشته وقتی موتورهای جستجو این قدر هوشمند و پیشرفته نشده بودند لینک سازی و لینک هم اهمیتش این قدر گسترده نبود که بخواهیم در مورد آن استراتژی و هدف مشخصی تعریف کنیم. اگر چه باید به این نکته اذعان کنیم که همواره از زمانی که موتورهای جستجو به وجود آمدند تا به امروز لینک‌ها دارای ارزش و اعتبار قوی بودند؛ اما باید بدانیم که امروزه تأثیر پذیری لینک‌ها در سئو رتبه سایت ما به مراتب بیشتر از گذشته است. شاید به نحوی نا امید شوید که بگوییم لینک سازی هدفمند به این آسانی‌ها که فکر می‌کنید نیست. این طور نیست که امروز شما لینکی را بسازید و بخواهید به زودی نتیجه آن را ببینید این کار ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا نتیجه دهد.

 

موارد مهم در لینک سازی هدفمند کدام اند؟
 

اگر به لینک سازی هدفمند اهمیت دهید می‌توانید سئو سایت خود را بهتر کنید. به واقع یکی از راه‌های مؤثر برای بهینه سازی و افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو مخصوصاً گوگل، لینک سازی هدفمند است. در ادامه ما می‌خواهیم شما را در ابتدا با لینک سازی و یا لینک بیلدینگ آشنا کرده و در ادامه بگوییم که استفاده از لینک سازی چه اهمیت دارد و بعد از آن راهنمایی‌های لازم را در خصوص لینک سازی هدفمند در اختیار شما همراهان گرامی قرار دهیم.

 

 

-          داشتن پیج و صفحه در شبکه‌های اجتماعی

یکی دیگر از روش‌های لینک سازی هدفمند این است که در تمام شبکه‌های اجتماعی فعال صفحه مخصوص به سایت خود را داشته باشید. البته باید توجه کنید که صرفاً داشتن یک صفحه اجتماعی نمی‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد مگر این که بتوانید هر روز مطالب جدید و تازه‌ای را منتشر کنید. می‌توانید بخشی از متن مقاله و یا مطلب خود را در صفحه اجتماعی خود انتشار داده و از آنجا از طریق لینکی کاربر را برای خواندن ادامه مطلب به سایت خود ارجاع دهید.

همچنین برای تأثیر گذاری بیشتر صفحات مجازی سایت شما در لینک سازی هدفمند باید مطالبی که در آنجا منتشر می‌کنید با مطالب سایت شما همخوانی و ارتباط داشته باشد. این روش از روش‌های صحیح و درست برای جذب لینک به سایت است. از دیگر اقداماتی که می‌توانید انجام دهید این است که در بخش نظرات وبلاگ و سایت‌های دیگران لینک شبکه اجتماعی و سایت خود را بگذارید. شما با انجام این اقدامات قادر خواهید بود که به لینک سازی هدفمند بپردازید و به بهبود سئو سایت خود در موتورهای جستجو کمک کنید.
 

  • ارتباط با دیگران به روش‌های مختلف

مکان‌هایی که می‌توانند برای لینک سازی هدفمند بسیار مفید و مؤثر واقع شوند بخش نظرات سایت‌ها وبلاگ‌ها هستند. همچنین در انجمن‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف که به موضوع کار شما مرتبط هستند وارده شده و لینک مطلب و سایت خود را قرار دهید و یا این که به آن‌ها لینک کنید.

باید بتوانید یک ارتباط دوسویه و درستی را با مخاطبان دیگر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی که فعالیت آن‌ها با موضوع کار شما مرتبط است برقرار کنید. شما می‌توانید ارتباط خود را با آن‌ها آن‌قدر گسترده کنید که تشکیل یک اتحاد واحد در خصوص موضوعی که دارید بر روی آن کار می‌کنید دهید و هدف واحدی را دنبال کنید. هرچه قدر بتوانید در این کار موفق‌تر باشید بیشتر شانس این را دارید که لینک ورودی را از آن‌ها دریافت کنید. این نوع لینک‌های ورودی در واقع لینک سازی هدفمند را برای سایت شما فراهم می‌آورند. با این کار شما قادر خواهید بود که فعالیت‌های خود آر گسترده‌تر کنید و به تبادل نظر و آرا با دیگر سایت‌های مرتبط بپردازید.
 

  • به سایت‌های دیگر لینک دهید

شما مطالبی را تولید کرده‌اید که مردم در جستجوی آن هستند، مطالبی که به سؤالات آن‌ها پاسخ می‌دهد، باید بدانید که موتورهای جستجو می‌توانند این موضوع را درک کنند، اما تولید محتوای خوب که نیاز مردم را پاسخ دهد به تنهایی به این معنا نیست که آن‌ها رتبه سایت شما را افزایش خواهند داد. شما باید برای این که محتوای خود را با سایت‌های مشابه جدا کنید به سایت‌های دیگر لینک بدهید. البته حواستان باشد که به سایت‌های معتبر و تراز اول لینک بدهید نه به هر سایتی باید بتوانید مطلب خود را با کار و فعالیت افراد دیگر که در این زمینه مشغول کار هستند ارتباط دهید. با لینک دادن به سایت‌های دیگر در واقع سایت شما به یک منبع و مرجعی معتبر در طول زمان تبدیل خواهد شد.
 

  • پیوستن به انجمن‌ها و گروه‌های مختلف و فعال درزمینه کار خود

امروزه موضوعی نیست که در خصوص آن گروه و یا انجمنی وجود نداشته باشد. شما می‌توانید با شرکت در این انجمن‌ها و فعالیت در آن‌ها کاری کنید که برند و کسب و کار شما سر زبان‌ها بیفتد. با این کار شما موقعیت مناسبی را به وجود خواهید آورد تا استراتژی لینک سازی هدفمند خود را پیاده سازی کنید.
 

  • استفاده از رپـورتاژ آگهی

با استفاده از رپورتاژ آگهی در سایت‌های معتبر و بزرگ می‌توانید برای خود فرصتی را فراهم آورید که بازدید کننده زیادی به سوی سایت شما سرازیر شود. در واقع استفاده از این روش در لینک سازی هدفمند می‌تواند تأثیر مثبت زیادی داشته باشد.