افت سئو سایت

 

http://rozup.ir/view/3093452/Oft%20Seo%20-%20Backlinka-IR%20(1).jpg

 

دلایل کاهش و افت رتبه سایت در گوگل

اگر هزینه و زمان زیادی را صرف بهبود سئو سایت خود نموده اید، به احتمال زیاد افت رتبه سایت برای شما یک کابوس محسوب می شود. داشتن رتبه سایت مناسب در جستجوی موتور گوگل، می تواند زمینه ساز موفقیت شما در جذب کاربران بیشتر باشد. امروزه کمتر کسی است که در یافتن خدمات و محصولات موردنظر خود به موتور جستجوی گوگل مراجعه نکرده باشد. اما باید بدانید که افت رتبه سایت در گوگل اتفاق بسیار رایجی است و در صورتی که برنامه صحیحی برای مقابله با آن داشته باشد، نگران کننده نیست. برای موفقیت در اجرای استراتژی های بازاریابی دیجیتال، بهبود سئو اهمیت زیادی دارد. یکی از مهم­ترین اقداماتی که باید برای این موفقیت در نظر داشته باشید، شناسایی عواملی است که می توانند باعث افت رتبه سایت شما شوند. در این مقاله به معرفی برخی از مهم ترین عوامل موثر در این رخداد پرداخته می شود. البته واضح است که در صورتی که اقداماتی که برای بهبود سئو انجام می دهید را متوقف کنید، دچار افت رتبه خواهید شد. برای مثال در صورتی که بارگذاری محتوای خوب را به صورت منظم انجام ندهید یا به طور کل برای سایت خود محتوا تهیه ننمایید. در این مقاله عواملی مطرح می شود که با وجود تلاش های شما برای بهبود سئو، افت رتبه سایت رخ می دهد.
 

 

 http://rozup.ir/view/3093461/google%20-%20Baner%20-%20Backlinka-IR%202-.gif

 

 به دنبال رتبه بندی اشتباهی هستید:

 در سال های اخیر زبان جستجو تغییرات زیادی کرده است. این روزها افراد زمانی که وارد موتورهای جستجو می شوند به جای استفاده از چند کلیدواژه ساده از زبان و جملات گفتاری کامل استفاده می کنند. اگر تنها کلمات کلیدی عمومی را پیگیری می کنید باید بدانید که استراتژی مرتبط با کلیدواژه شما قدیمی شده است. این روزها افراد به دنبال استفاده از عبارات جدید هستند.
 

 وبسایت جدیدی دارید:

 اگر طراحی سایت فعلی خود را آغاز کرده اید باید انتظار افت در سئو را داشته باشید. برای اینکه از بروز چنین شرایطی بکاهید بهتر است مطمئن شوید ریدایرکت 301 درستی را به کار ببرید.

 

 ممکن است دچار جریمه دستی یا الگوریتمی گوگل شده باشید:

 اگر رتبه بندی شما برای واژه های تجاری افت کرده است و  بک لینک مشکوکی به آن صفحه اشاره دارد، ممکن است این افت رتبه بندی به خاطر جریمه یا همان پنالتی گوگل رخ داده باشد.  پنالتی های گوگل معمولا یا به صورت دستی هستند یا به صورت الگوریتمی اعمال می شوند. در هر دو مورد، باید بلافاصله علت بروز مشکل را پیدا کنید و برطرف نمایید. در کنسول جستجوی گوگل، پیام های بخش manual action را بررسی کنید. این اولین جایی است که گوگل تلاش می کند جریمه های اعمال شده بر روی سایت را به اطلاع صاحبان آن برساند.

 

لینک های با کیفت تهیه کنید:

بک لینک معتبر، لینک سازی و خرید رپورتاژ آگهی برای سایت خود استفاده کنید. برای تهیه ی لینک با ما در ارتباط باشید تا بعد از بررسی سایت شما پیشنهادات خود برای خرید لینک و رپورتاژ به شما اعلام کنیم.

 

http://rozup.ir/view/3093452/Oft%20Seo%20-%20Backlinka-IR%20(1).jpg

 

کلمات کلیدی اشتباه ، رایج ترین دلیل افت رتبه سایت در گوگل

همانطور که گفته شد، اصل کلی این است که در صورتی که هر یک از موضوعات پر اهمیت برای بهبود سئو محقق نشود، افت رتبه سایت رخ دهد. در صورتی که جایگاه خوبی در سئو دارید، به احتمال زیاد یکی از اصولی که رعایت کرده اید، تولید محتوای مناسب و کاربر پسند است که به صورت منظم در سایت شما بارگذاری می شود. عدم تولید محتوا می تواند افت در سئو را در پی داشته باشد. حال ممکن است به تولید محتوا ادامه می دهید، بارگذاری مرتب و منظمی هم دارید. هم دچار افت در سئو و رتبه سایت شده اید. خوب به احتمال زیاد، محتواهای شما دیگر مثل سابق مورد پسند کاربران نیست. اصلی ترین دلیل این اتفاق می تواند انتخاب کلمات کلیدی اشتباه باشد. عمدتا این اتفاقی است که برای سایت ها می افتد. همانطور که انتخاب صحیح کلمات کلیدی می تواند در بهبود سئو شما معجزه کند، انتخاب اشتباه کلمات می تواند تلاش های چند ساله شما را به سرعت بی اثر کند. برای مقابله با این مشکل، لازم است که استراتژی انتخاب کلمات کلیدی خود را به روز کنید. برای مثال شاید سال ها قبل می توانستید با کلمات کلیدی کلی در بهبود سئو موفق باشید اما امروزه دیگر کلمات کلی، کلمات کلیدی مناسبی نیستند.
 

محتوای تکراری و افت رتبه سایت در گوگل

همانقدر که رعایت اصول تولید محتوای خوب  از جمله انتخاب کلمات کلیدی صحیح و البته غیر تکراری در بهبود سئو اهمیت دارد، رعایت نکردن این اصول نیز می تواند در افت رتبه سایت نیز موثر باشد. محتوای تکراری می تواند افت در سئو شما را به  دنبال داشته باشد. محتوای تکراری به این معناست که به هنگام جستجوی کاربر در موتور جستجوی گوگل، گوگل دو یا چند محتوا را عینا بیابد. در صورتی که از محتوا ها با تغییر استفاده نمایید، دچار این مشکل نخواهید شد. در صورتی که محتوای شما عینا کپی شده از سایت های دیگر باشد، افت در رتبه بندی سایت شما به صورت قابل توجه و شدید خواهد بود و حتی ممکن است گوگل شما را به دلیل داشتن قصد فریب موتور، از فهرست جستجوها حذف کند.

 

فعالیت بیشتر رقبا دلیلی برای افت رتبه سایت شما

رتبه سایت شما، امتیازی است که موتور جستجوی گوگل بر اساس پارامترهایی در مقایسه با سایر سایت ها به شما می­دهد. ممکن است شما تمامی اصول را مثل گذشته رعایت می کنید و برای بهبود رتبه سایت خود می کوشید، اما دچار افت رتبه سایت می شود. در این شرایط یکی از اصلی ترین دلایل می تواند فعالیت بهتر و بیشتر رقبا باشد.  رتبه ای که گوگل به شما می دهد، یک رتبه نسبی است و متاثر از میزان و البته کیفیت فعالیت دیگر رقبا نیز می باشد. در این شرایط بهتر است تلاش خود را برای بهبود سئو خود بیشتر کنید.
 

کاهش کاربران و افت رتبه سایت

یکی از دلایل افت رتبه سایت در جستجوی گوگل، کاهش کاربران سایت و مشارکتآن هاست. الگوریتم های جستجوی گوگل بسیار جامع و پیچیده است. یکی از این عوامل موثر در بهبود سئو، زمانی است که کاربران در سایت شما سپری می کنند. البته میزان بازدید کاربران، به عوامل متعددی از جمله کیفیت و تازگی محتوای سایت شما بستگی دارد.  در واقع می توان این چنین جامع تر بیان نمود، میزان ترافیک سایت شما نیز در رتبه بندی و سئو شما اهمیت دارد. ترافیک سایت می تواند از عوامل متعددی منتج شود که همگی می تواند به نحوی به محبوبیت سایت شما میان کاربران یا موفقیت استراتژی های بازاریابی دیجیتال شما مرتبط باشد. در هر صورت در صورتی که سایت شما میان کاربران محبوبیت کافی را نداشته باشد، دچار افت در رتبه بندی و سئو خواهید شد.

 

متادیتا و اهمیت آن در رتبه بندی سایت

یکی از مهم ترین مسائل تاثیرگذار بر رتبه بندی که ممکن است کمتر به آن توجه شود، متا دیتا است. متا دیتا توضیحاتی است که شما از محتوا برای موتور جستجوی گوگل درج می کنید.متا دیتا می تواند عنوان صفحه یا متا دیسکریپشن ها و تگ های هدر باشد. در صورتی که از متاهای تکراری، بی مفهوم  و کلی استفاده نمایید، ممکن است دچار افت رتبه سایت بشوید. سعی کنید متاهای متنوعی برای صفحات داشته باشد که به بهترین شکل ممکن توضیحات را ارائه نماید. متاها را به روز کنید و شاهد تاثیرات آن در بهبود سئو خود باشید.

 

مشکلات فنی و افت رتبه سایت

گروه بزرگی از دلایل افت رتبه سایت می تواند مربوط به مسائل فنی سایت شما باشد. در این بخش به برخی از این مسائل به صورت کلی اشاره می نماییم. در صورتی که در نوشتن کد های سایت شما ایراداتی وجود داشته باشد و کدهای سایت شما برای سئو بهینه نشده باشد، ممکن است دچار افت سئو شوید. در صورتی که از افراد حرفه ای و با تجربه برای طراحی سایت کمک گرفته باشید، به احتمال کمتری دچار این نوع مشکلات می شوید.

برای داشتن جایگاه مناسب در سئو و حفظ رتبه بندی در گوگل باید نکات زیادی را در طراحی سایت و تجربه کاربری در نظر بگیرید. حتی مسیرهای داخلی سایت شما می تواند در رتبه بندی سایت شما موثر باشد. در صورتی که کاربر به سایت شما مراجعه نمایید و با کلیک های متعددی به مطلب مورد نظر خود نرسد یا طراحی سایت به گونه ای باشد که از حضور در سایت شما منصرف شود، باید منتظر افت جایگاه سایت در سئو باشید. برای مقابله با این مشکل بهتر است از اصول حرفه ای طراحی استفاده نمایید.

 

 

http://rozup.ir/view/3110771/Repr%20-%20Backlinka-ir.jpg

 

 

ادامه مقاله در

دلیل افت در سئو ( افت در رتبه بندی) چیست؟