فاکتورهای اصلی رتبه بندی سایت در گوگل

 

http://rozup.ir/view/3110720/Faktor%202020%20-%20Backlinka-Ir%20(3).jpg

 

 

 

معرفی فاکتورهای اصلی رتبه بندی سایت در گوگل برای سال 2020


عوامل گوناگونی می توانند دست به دست هم داده و رتبه بندی سایت در گوگل را ارتقا دهند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که گوگل بیش از 200 مولفه مختلف را به منظور رتبه بندی سایت ها در نظر می گیرد. اگرچه نیازی به پیاده کردن دقیق تمامی این 200 نکته برای سئو کردن سایت نیست، اما رعایت هرچه بهتر این فاکتورها به طور مستقیم تاثیر به سزایی بر رتبه بندی سایت در گوگل خواهد داشت.

شناسایی جدیدترین فاکتورهای موثر بر رتبه بندی سایت در گوگل و پیاده سازی آن ها بر روی سایت مورد نظر گام اول برای دستیابی به رتبه ای خوب در بین دیگر سایت های موجود در گوگل می باشد.

 

 

  رتبه بندی سایت در گوگل برای سال2020



http://rozup.ir/view/3110720/Faktor%202020%20-%20Backlinka-Ir%20(3).jpg


1- اخذ بک لیـنک معتبر

اگر چه حدود پنج سال است که موضوع کاهش اهمیت بک لینک ها در دنیای سئوی سایت مطرح شده است، اما جالب است بدانید که بک لینک ها یکی از مهم ترین عوامل موثر بر رتبه بندی سایت در گوگل برای سال 2020 هستند. گوگل این بک لینک ها را به عنوان یکی از با اهمیت ترین سیگنال های برتری سایت بر دیگر سایت ها دانسته و آن را نماد قدرت نمایی سایت ها معرفی می کند.

توجه داشته باشید بک لینک شما چه مربوط به سایتی ناشناخته باشد و چه مربوط به سایتی معتبر و بزرگ، به تنهایی نخواهد توانست شما را در رتبه نخست رتبه بندی سایت در گوگل قرار دهد. ذکر این نکته ضروری است که گرفتن بک لینک از هر سایتی نمی تواند در سئوی سایت شما تاثیرگذار واقع شود. سعی کنید سایت های معتبری را که موضوع آن ها با موضوع سایت شما ارتباط دارد، انتخاب نموده و سپس بک لینک را دریافت نمایید.

عدم رعایت نکات لازم در این زمینه نه تنها موجب بهبود رتبه بندی سایت در گوگل نخواهد شد، بلکه به راحتی می تواند زمینه سقوط سایت را فراهم نماید. از جمله عوامل تاثیرگذار بر بک لینک ها می توان به امتیاز لینک و مرتبط بودن متن لینک اشاره نمود.

 

 

2- امتیاز لینک

شاید این سوال ذهنتان را مشغول کرده باشد که با وجود پیچیده بودن بک لینک سایت های گوناگون، گوگل چگونه آن ها را اندازه گیری کرده و در رتبه بندی سایت دخالت می دهد؟

جالب است بدانید که گوگل به منظور دخالت دادن بک لینک ها در رتبه بندی سایت های گوناگون از معیاری تحت عنوان امتیاز لینک استفاده می نماید. امتیاز لینک از مجموع امتیازات کیفی هر یک از لینک های ورودی و تعداد لینک های داده شده به سایت محاسبه می شود.

امتیازات کیفی هر یک از لینک های ورودی + تعداد لینک های داده شده به سایت = امتیاز لینک

بنابر نکات گفته شده می توان نتیجه گرفت که تعداد لینک ها تاثیر بسیار زیادی بر امتیاز لینک و در نتیجه رتبه بندی سایت در گوگل خواهد داشت. به یاد داشته باشید که استفاده از لینک های اسپم و کم ارزش در سال 2020 هیچ کمکی به بهبود رتبه بندی سایت در گوگلنخواهد کرد. اگر چه این لینک های بی ارزش در سال های گذشته نیز تاثیری بر افزایش رتبه بندی سایت در گوگلنداشته اند، اما تصمیم بر این شد که در سال 2020 با استفاده از الگوریتم هایی نظیر الگوریتم پنگوئن این بک لینک های اسپم و کم ارزش شناسایی شده و موجب کاهش رتبه سایت در گوگل گردند!

 

 

3- مرتبط بودن متن لینک

متن لینک که از آن تحت عنوان انکرتکست نیز یاد می شود، یکی دیگر از فاکتورهای سنجش اعتبار بک لینک های مورد استفاده می باشد. این متن لینک ها درست همانند محتوای صفحات سایت شما عمل نموده و اطلاعات مفید و زیادی را در اختیار موتور جستجوی گوگل قرار می دهند. نیاز است که متن لینک با موضوع بارگذاری شده در صفحه ارتباط داشته باشد تا گوگل موفق به فهم موضوع صفحه لینک شده از روی متن لینک گردد.

حضور الگوریتم پنگوئن را جدی گرفته و سعی کنید از متن لینک های متنوع و طبیعی استفاده کنید. استفاده از کلمات و عبارات یکسان در متن لینک های گوناگون موجب تکرار مکررات شده و در نتیجه موجب می شود که الگوریتم پنگوئن جریمه شما را که همان کاهش رتبه بندی سایت در گوگلمی باشد، اعمال نماید.

 

 

4- سئوسازی محتوای سایت

یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین فاکتورهای اصلی رتبه بندی سایت در گوگلبرای سال 2020 کیفیت محتوا می باشد. استفاده از کلمات کلیدی با چگالی مناسب و همچنین استفاده از این کلمات در عنوان محتوا در کنار تناسب طول محتوا دو فاکتور مهم در سئو کردن سایت و تعیین کیفیت محتوا می باشند. گوگل این دو فاکتور مهم را در نظر گرفته و آن ها را در رتبه بندی سایت اعمال می کند.

 

 

5- استفاده از کلمات کلیدی

با اهمیت ترین و موثرترین قسمت سئوی محتوا به کارگیری کلمات کلیدی در عنوان محتوا می باشد. بهتر است که کلمه کلیدی در ابتدای عنوان استفاده گردد. استفاده از کلمات کلیدی در عناوین داخلی یکی دیگر از نکات مهم سئوی محتوا است که باید حتما مد نظر قرار بگیرد. به یاد داشته باشید که اهمیت تگ H1 را فراموش نکنید! کلمات کلیدی را به دور از تکرارهای زیاد و آزار دهنده در بدنه محتوا نیز استفاده نمایید.


 

ادامه مقاله در لینک زیر مراجعه نمایید.

  فاکتورهای اصلی رتبه بندی سایت در گوگل برای سال2020